Norges Judoforbund

NJF tekst
Skriv ut artikkel

Fysisk treningsprogram for judoutøvere og klubber

Sigurd Stokke under fysisk trening. FOTO: Privat

Det er fremdeles er uvisst når vi kan starte opp med normal judotrening. Men for klubber og utøvere som ønsker å trene fysisk har vi nå en gledelig nyhet; et 8 ukers treningsprogram utarbeidet av landslagstrener Martin Thiblin.

Treningsprogrammet har en «rød tråd» med fokus på fysisk trening, og består av øvelser som påvirker styrke, utholdenhet, koordinasjon, bevegelighet og balanse m.m. Treningsprogrammet kan tilpasses individuelt, slik at utøvere med forskjellige forutsetninger og i ulike aldre, kan følge treningsprogrammet. Dette er et forslag på 8 økter*60 min. Øktene kan gjennomføres omtrent hvor som helst, og kan følges slik de er eller som inspirasjon. På noen øvelser er det satt opp antall runder, tid, repetisjoner og pauser, mens resten er opp til trener/utøver.

Treningsprogram vil publiseres for 2 uker av gangen på Facebook og på Judo.no. Treningsprogrammet kan enten utføres alene, eller som del av klubbtrening.

For trening i klubb eller sammen med andre, gjelder følgende regler:

For spørsmål om organisering av klubbtreningen, kontakt administrasjonen.
For treningsfaglige spørsmål kontakt Martin Thiblin.

Klikk her for å åpne treningsprogrammet  eller se video av økt 1 og økt 2.

Sven Sødal
Utviklingsansvarlig
Norges Judoforbund


Publisert 24. april 2020, kl. 11:25 (sist oppdatert: 8. mai 2020, kl. 12:17) av Sven Sodal

Legg igjen en kommentar