I Midt-Norge gjør vi nå vårt beste i forhold til å stille ulike lag, herunder regionslag ved årets Lag-NM. Dette da klubbene her stort sett er for svake til å kunne stille egne lag. Vi satser i år særlig på å stille med et solid U18 jente- og guttelag og mobiliserer på tvers av klubber i regionen.
Vi håper andre klubber og regioner samler lag som kan gi «Trønderbataljonen» kamp om medaljene og oppfordrer særlig til å stille med jentelag i U18 da våre jenter lover å gjøre sitt beste for å skape judomoro ved årets Lag-NM.
De fleste fra andre steder i Norge er trolig enig at det er krevende nok å akseptere at Rosenborg dominerer norsk fotball, at det ikke er ulovlig med Trønder-rock, samt at Trønder-Sodd fortsatt regnes som mat, tenk hvor ille det blir om trønderske tenåringer nå i tillegg begynner å tro at ingen våger å ta opp kampen med dem om gull i Lag-NM ? Her må andre aktører i Norsk judo ta ansvar og sørge for ta opp kampen mot judosportens svar på Terje Tysland.

Og kommer det noen jentelag til årets Lag NM?
På vennlig vis lurer vi på om dere i Region Vest, Region Sør, Region Øst, klubber på Østlandet og ikke minst i Nord tar utfordringen og møter våre U18-utøvere på matta? Påmeldingsfristen er 30 oktober….
Invitasjon og påmeldingsskjema kan lastes ned fra terminlisten.
Mvh
Erlend Brovold og resten av Region Midt